/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Personen

iconPersonen mit Fab

Name

Ist AutorIn von

wird erwähnt in

Melanie Fabel-Lamla Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördernWahr (2022) local web 
Siehe Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördernWahr (2022) local web 
Hylke H. Faber Observing Abstraction in Young Children Solving Algorithmic Tasks (2019) local web 
Siehe Observing Abstraction in Young Children Solving Algorithmic Tasks (2019) local web 
Thomas Faber IT-Sicherheit im Schulunterricht (2006) local 
Siehe IT-Sicherheit im Schulunterricht (2006) local 
Carlo Fabian EvaluationWahr (2009) local 
Siehe EvaluationWahr (2009) local 
Khristin Fabian Bridging the Digital Skills Gap (2019) local web  (erschienen in ITiCSE 2019)
Bettina Fabos Wrong turn on the information superhighwayWahr (2004) local 
Siehe Wrong turn on the information superhighwayWahr (2004) local 
Blanche Fabri Der Gold-Standard für OER-MaterialienWahr (2021) local web 
Siehe Der Gold-Standard für OER-MaterialienWahr (2021) local web 
Sara I. Fabrikant Public Health Interventions, Epidemic Growth, and Regional Variation of the 1918 Influenza Pandemic Outbreak in a Swiss Canton and Its Greater Regions (2021) local web 
Siehe Public Health Interventions, Epidemic Growth, and Regional Variation of the 1918 Influenza Pandemic Outbreak in a Swiss Canton and Its Greater Regions (2021) local web 
Sabine Fabriz Wie lernen Lehramtsstudierende mit digitalen Whiteboards zu lehren? (2013) (erschienen in Interaktive Whiteboards in Hochschule und Schule)
Betty Rose Facer The Impact of Academic Podcasting on Students’ Learning Outcomes (2009) local web  (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
Keri Facer Siehe Keri Facer Siehe Keri Facer
Gesellschaft für Fachdidaktik Fachliche Bildung in der digitalen Welt (2018) local web 
Siehe Fachliche Bildung in der digitalen Welt (2018) local web 
FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
Gabriele Fackler Die Bildsprache der Homepages (2001) local web 
Siehe Die Bildsprache der Homepages (2001) local web 
Yuliya Fadeeva Bücher im Open AccessWahr (2020) local web 
Siehe Bücher im Open AccessWahr (2020) local web 
Charles Fadel Die vier Dimensionen der BildungWahr (2015) local 
Siehe Die vier Dimensionen der BildungWahr (2015) local 
Robert Fadel Assessment Overview of One Laptop per Child Projects (2010) local web 
Siehe Assessment Overview of One Laptop per Child Projects (2010) local web 
Eric Faden A Fair(y) Use Tale local web 
Siehe A Fair(y) Use Tale local web 
Cameron L. Fadjo Research, Resources and Communities (2015) local web 
A comprehensive software engineering education program for grades 6 to 12 in NYC public schools (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
EngageCSEdu (2015)
EngageCSEdu: CS1 and CS2 Materials for Engaging and Retaining Undergraduate CS Students (2015)
Marco Faella Assigning trust to Wikipedia content (2008) local  (erschienen in WikiSym 2008)
Heide Faeskorn-Woyke A Decision Tree Approach for the Classification of Mistakes of Students Learning SQL, a case study about SELECT statements (2020) local web 
Erfahrungen mit dem kooperativen E-Learning-Datenbankportal edb (2013) local web  (erschienen in DeLFI 2013)
Wade A. Fagen Measuring increased engagement using tablet PCs in a code review class (2013) local web  (erschienen in SIGCSE 2013)
Jason Fager Creating significant learning experiences in introductory artificial intelligence (2007) local web 
Janne Fagerlund A Study on the Assessment of Introductory Computational Thinking via Scratch Programming in Primary Schools (2018) local web 
Finnish 5th and 6th graders’ misconceptions about artificial intelligence (2024) local web 
Barry Fagin Teaching RSA (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
Idempotent Factorizations (2019) local web  (erschienen in ITiCSE 2019)
Barry S. Fagin The use of robots in the undergraduate curriculum (2001) local web  (erschienen in SIGCSE 2001)
Measuring the effectiveness of robots in teaching computer science (2003) local web  (erschienen in SIGCSE 2003)
Barbara Fäh Weiterentwicklung der Qualifikation von PrimarlehrpersonenWahr (2021) local web 
Siehe Weiterentwicklung der Qualifikation von PrimarlehrpersonenWahr (2021) local web 
Roisin Faherty Second Level Computer Science (2018) local web  (erschienen in Koli Calling 2018)
A Collaborative Online Micro (2020) (erschienen in ICER 2020)
CS Outreach to Inform Secondary School Students' Perceptions of CS (2023) local web  (erschienen in WIPSCE '23)
Manuel Fähndrich Engage your students by teaching programming using only mobile devices with TouchDevelop (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
Felix Fähnrich Explain Everything (2017) local 
Siehe Explain Everything (2017) local 
Andreas Fahr Handbuch MedienwirkungsforschungWahr (2013)
Siehe Handbuch MedienwirkungsforschungWahr (2013)
Eva R. Fåhræus The Web and distance learning (1997) local web 
Gabi Fahrenkrog Der Gold-Standard für OER-MaterialienWahr (2021) local web 
Siehe Der Gold-Standard für OER-MaterialienWahr (2021) local web 
Ulrich Fahrner Adaptive Verfahren zur Analyse und Verbesserung realer Lehr-Lern-Systeme (2007) (erschienen in Der Nutzen wird vertagt ...)
Désirée Fahrni Kompetenzorientierte Beurteilung (2018) local 
Siehe Kompetenzorientierte Beurteilung (2018) local 
Nicolas Fahrni Medienkompetenz im SchulalltagWahr (2014) local web 
Orientierungsrahmen Medien und Informatik im Unterricht (2015) local 
Quantifying the Corona Effect (2022) local web 
Scalable Game Design Switzerland (2018) local web 
Yuk Fai Cheong Motivation and Academic Help-Seeking in High School Computer Science (2004) local web  (erschienen in Computer Science Education 1/2004)
Eric Fair «Die Anweisung lautete: Seid kreativ» (2017) local web 
Siehe «Die Anweisung lautete: Seid kreativ» (2017) local web 
Dana Fairbrother Integrating pedagogical code reviews into a CS 1 course (2009) local web  (erschienen in SIGCSE 2009)
Does studio-based instruction work in CS 1? (2010) local web  (erschienen in SIGCSE 2010)
The «prototype walkthrough» (2011) local web 
Stephen Fairclough Physiologische Daten müssen vertraulich bleiben! (2017) local web 
Siehe Physiologische Daten müssen vertraulich bleiben! (2017) local web 
Alexander V. Fairley Accessibility in introductory computer science (2005) local web  (erschienen in SIGCSE 2005)
Dennis J. Faix Comparing Physician and Artificial Intelligence Chatbot Responses to Patient Questions Posted to a Public Social Media Forum (2023) local web 
Siehe Comparing Physician and Artificial Intelligence Chatbot Responses to Patient Questions Posted to a Public Social Media Forum (2023) local web 
Rafael Fajardo Using game creation for teaching computer programming to high school students and teachers (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
Semin Faki Schutz im Netz: Bund geht neue Wege (2013) local web