/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Personen

iconPersonen mit Gar

Name

Ist AutorIn von

wird erwähnt in

Thomas Garaio Achtung, Fertig, Code!Wahr (2018) local 
Siehe Achtung, Fertig, Code!Wahr (2018) local 
Nestor Garay-Vitoria Changing the learning process of the input/output topic using a game in a portable console (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
Use of concept maps to analyze students' understanding of the I/O subsystem (2013) local web  (erschienen in Koli Calling 2013)
Detlef Garbe Total Cost of Ownership - Ein Kernthema für die vernetzte Schule (2003)
Wartung und Support von Schulnetzwerken (2003) local 
Dokumentation und Analyse von Wartungs- und Supportabläufen für multimediale Netzwerke in Schulen (2003) (erschienen in Regionale IT-Planung für Schulen)
Lisa S. Garbrecht Growing the High School CS Teacher Workforce (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Sonia Garcha Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched Environment (2022) local web 
Siehe Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched Environment (2022) local web 
Antero Garcia AnnotationWahr (2021) local 
Siehe AnnotationWahr (2021) local 
Daniel D. Garcia Siehe Daniel D. Garcia Siehe Daniel D. Garcia
David Garcia Two-Year Progress of Pilot Research Activities in Teaching Digital Thinking Project (TDT) (2023) local web 
Siehe Two-Year Progress of Pilot Research Activities in Teaching Digital Thinking Project (TDT) (2023) local web 
Olga Garcia Working Together to Provide Equitable CS K-12 Educator Professional Development at Scale (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Oscar Garcia A proposed undergraduate bioinformatics curriculum for computer scientists (2002) local web  (erschienen in SIGCSE 2002)
Paula Garcia Teaching Inclusive Thinking to Undergraduate Students in Computing Programs (2018) local web  (erschienen in SIGCSE 2018)
Integrating Emerging Technologies throughout the Geology Undergraduate Curriculum (2006)
Renato Dominguez Garcia Aufgabenprototypen zur Unterstützung der Selbststeuerung im Ressourcen-basierten Lernen (2011) (erschienen in DeLFI 2011)
Anwendungen und Nutzen der automatischen Erkennung von Web-Genres in persönlichen und Community-Wissensnetzen (2009)
Rita Garcia Instructional Framework for CS1 Question Activities (2019) local web  (erschienen in ITiCSE 2019)
Codification Pedagogy for Introductory Courses (2017) local web  (erschienen in ICER 2017)
Scaffolding the Design Process using Parsons Problems (2018) local web  (erschienen in Koli Calling 2018)
Saturnino Garcia Improving Classroom Preparedness Using Guided Practice (2018) local web  (erschienen in SIGCSE 2018)
Integrating Social Justice Topics into CS1 (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Active Learning in Systems Courses (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Below C Level (2019) local web  (erschienen in ITiCSE 2019)
Soledad Garcia E-learning content adaptation for deaf students (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
Eva García A mobile learning tool to deliver online questionnaires (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
A system for usable unification of interfaces of learning objects in m-learning (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Adaptation of educational contents to mobile devices (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Josefina Guerrero García A Method for Generating Multiplatform User Interfaces for E-Learning Environments (2009) local web  (erschienen in Multiplatform E-Learning Systems and Technologies)
Renato Domínguez García CROKODIL (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Von Tags zu semantischen Netzen (2009)
Oscar García Perales Personalized web learning by joining OER (2014) local web 
Siehe Personalized web learning by joining OER (2014) local web 
Antonio García-Cabot A mobile learning tool to deliver online questionnaires (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
A system for usable unification of interfaces of learning objects in m-learning (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Adaptation of educational contents to mobile devices (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Ángel García-Crespo SEDA, an advanced software tool in its generation (1997) local web 
Ignacio García-Fernández Serious Games for Health and Safety Training (2012) local web 
Siehe Serious Games for Health and Safety Training (2012) local web 
Juan García-Garland A Case of Teaching Practice Founded on a Theoretical Model (2020) local web 
Siehe A Case of Teaching Practice Founded on a Theoretical Model (2020) local web 
Ginés García-Mateos A course on algorithms and data structures using on-line judging (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
Cesar García-Osorio A tool for teaching LL and LR parsing algorithms (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
Teaching push-down automata and turing machines (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
Nicolás García-Pedrajas A tool for teaching LL and LR parsing algorithms (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
Teaching push-down automata and turing machines (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
Joanne Garde-Hansen Media and MemoryWahr (2011) local 
Siehe Media and MemoryWahr (2011) local 
Anne Marie Gardner Examining the usability of images in the design of a web-based progress monitoring system for students who are Deaf / Hard of Hearing (2018) local web 
Siehe Examining the usability of images in the design of a web-based progress monitoring system for students who are Deaf / Hard of Hearing (2018) local web 
Dan Gardner SuperforcastingWahr (2015) local 
Turning Future Babble Into Real Foresight (2014) local web 
Donald G. Gardner Computer use, self-confidence, and attitudes (1993) local web 
Siehe Computer use, self-confidence, and attitudes (1993) local web 
Howard Gardner Siehe Howard Gardner Siehe Howard Gardner
John Gardner e-LearningWahr (2006) local 
Siehe e-LearningWahr (2006) local 
Lesley Gardner Exploratory analysis of students’ perception in regard to using educational tools in the class-using activity theory (2018) local web 
Is Participatory Pedagogy Useful and Satisfying for Tertiary Students? (2018) local web 
Students’ perceptions of using technology in flipped classrooms environment (2018) local web 
Mark K. Gardner Broadening accessibility to computer science for K-12 education (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
Martin Gardner aha! GotchaWahr (1982) local 
Penrose Tiles to Trapdoor CiphersWahr (1988) local 
Order and SurpriseWahr (1983) local 
Puzzles from Other WorldsWahr (1984) local 
Great Essays in ScienceWahr (1984) local 
Christina Gardner-McCune Improving Functional Programming Understanding through Student-Created Instructional Videos (2019) local web  (erschienen in ITiCSE 2019)
Encouraging Reflection in Support of Learning Data Structures (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
Evaluating the Effectiveness of Explicit Instruction in Reducing Program Reasoning Fallacies in Elementary Level Students (2019) local web  (erschienen in ITiCSE 2019)
Understanding CS Undergraduate Students' Professional Identity through the lens of their Professional Development (2019) local web  (erschienen in ITiCSE 2019)
Calypso for Cozmo (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Understanding Professional Identities and Goals of Computer Science Undergraduate Students (2018) local web  (erschienen in SIGCSE 2018)
Evaluating the Effect of Using Physical Manipulatives to Foster Computational Thinking in Elementary School (2017) local web  (erschienen in SIGCSE 2017)
Teaching «Lawfulness» With Kodu (2016) local web  (erschienen in SIGCSE 2016)
Karsten Gareis Wirtschaftlichkeit (2001) local web 
Siehe Wirtschaftlichkeit (2001) local web 
Simson Garfinkel Stopping SpamWahr (1998)
Siehe Stopping SpamWahr (1998)
Nupur Garg Earthworm (2018) local web  (erschienen in Koli Calling 2018)
Vikram Garg Mastering Social Media Mining with RWahr (2015) local 
Siehe Mastering Social Media Mining with RWahr (2015) local 
Greg Gargarian The Art of Design (1996)
Siehe The Art of Design (1996)
Natascha Garisch Klare Vorschriften für den Umgang mit digitalen Medien (2013) local web 
Siehe Klare Vorschriften für den Umgang mit digitalen Medien (2013) local web 
Virginia E. Garland Digital Literacy and the Use of Wireless Portable Computers, Planners, and Cell Phones for K-12 Education (2006) local web  (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level)
Wireless Technologies and Multimedia Literacies (2009) local web  (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
Ryan Garlick Using alice in CS1 (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
Robert Garmann Bewertungsaspekte und Tests in Java-Programmieraufgaben für Graja im ProFormA-Aufgabenformat (2016) local web  (erschienen in DeLFI 2016)
Ein Format für Bewertungsvorschriften in automatisiert bewertbaren Programmieraufgaben (2019) (erschienen in DELFI 2019)
Grappa - die Spinne im Netz der Autobewerter und Lernmanagementsysteme (2015) local 
Die Evaluation generischer Einbettung automatisierter Programmbewertung am Beispiel von Moodle und aSQLg (2014) local web  (erschienen in DeLFI 2014)
Evaluation automatisierter Programmbewertung bei der Vermittlung der Sprachen Java und SQL mit den Gradern «aSQLg» und «Graja» aus studentischer Persp (2013) (erschienen in DeLFI 2013)
William Garner FERPA, HIPAA, and Other Privacy Concerns in Online Education (2018) local web 
Siehe FERPA, HIPAA, and Other Privacy Concerns in Online Education (2018) local web 
F. Garnet Walters Recruiting more computer science students - what to do after the «glamour» has gone away? (1988) local web  (erschienen in SIGCSE 1988)
David K. Garnick A Breadth-First Introductory Curriculum in Computing (1991) (erschienen in Computer Science Education 3/1991)
Valentina Garoia Netbooks on the riseWahr (2010) local web 
Siehe Netbooks on the riseWahr (2010) local web 
Joel Garreau Radical EvolutionWahr (2006) local 
Siehe Radical EvolutionWahr (2006) local 
Muriel Garreta Domingo Made-to-Measure Learning Materials (2006) local web  (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
Jesse James Garrett The Elements of User ExperienceWahr (2002)  local 
Siehe The Elements of User ExperienceWahr (2002)  local 
Robyne Garrett Dramatising the S and M in STEM (2021) local web 
Siehe Dramatising the S and M in STEM (2021) local web 
W. Garrett Mitchener A chat room assignment for teaching network security (2001) local web  (erschienen in SIGCSE 2001)
John Garrick Informal Learning in the WorkplaceFalsch (1998)
José M. Garrido Integrating elementary computational modeling and programming principles (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
D. Randy Garrison Blended Learning in Higher EducationWahr (2007)
A framework for analysing critical thinking in computer conferences (2001)
Patrick Garrity WebMapReduce (2011) local web  (erschienen in SIGCSE 2011)
Élise Garrot The Development of TE-Cap (2007) local web  (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
Ariana Garrote Fernunterricht während der Coronavirus-PandemieWahr (2021) local web 
Akzeptanz von Indikatoren zur Beurteilung von überfachlichen Kompetenzen durch Lehrpersonen der Zyklen 1 bis 3 im Kanton Zug (2021) local web 
Jesper Garsdal Bildung in the Digital AgeWahr (2022) local web 
Siehe Bildung in the Digital AgeWahr (2022) local web 
Hansjürgen Garstka Selbstdatenschutz (2002) (erschienen in Perspektive Datenschutz)
Hans-Jürgen Garstka Die Verantwortbarkeit des Computereinsatzes in der Schule (1996) local 
Siehe Die Verantwortbarkeit des Computereinsatzes in der Schule (1996) local 
Anja Gärtig-Daugs Zehn Jahre Elementarinformatik – Elementare Informatikkompetenzen als Basis für nicht-konsumierenden und reflektierten Umgang mit Computer-Medien in der Vor- und Grundschule, 2008-2017Wahr (2017) local web 
Kindliche Modelle der digitalen Welt (2017) local web 
Computer science experimenter's kit for use in preschool and primary school (2016) local web 
«Wie funktioniert das?» - Informatische Konzepte in der Vor- und Grundschule spielerisch begreifen und anwenden (2019) local web  (erschienen in Informatik für alle)
Notwendigkeit der Integration elementarinformatischer Lerneinheiten in den Vor- und Grundschulunterricht (2018) local web 
Claudia Gartler Spielend Lernen im Kindergarten - Neue Technologien im Einsatz (2011) local web 
Siehe Spielend Lernen im Kindergarten - Neue Technologien im Einsatz (2011) local web 
Rudolf Gartmann Die Einführung der Informatik an den MittelschulenWahr (1982)
Siehe Die Einführung der Informatik an den MittelschulenWahr (1982)
Jessica Gärtner Fake or Real? Analyse physikalischer Phänomene in viralen Videos im forschend-entdeckenden Lernkontext (2016) local web  (erschienen in DeLFI 2016)
Gartner Group TCO Manager for Distributed ComputingWahr (1999)  local web 
TCO AnalystWahr (1997)  local 
Total Cost of OwnershipWahr (1996)  
Alan Garvey Writing in an upper-level CS course (2010) local web  (erschienen in SIGCSE 2010)
Megean Garvin The Role of CS Departments in The US President's «CS for All» Initiative (2017) local web  (erschienen in SIGCSE 2017)
Kathy Garvin-Doxas What can computer science learn from a fine arts approach to teaching? (2005) local web  (erschienen in SIGCSE 2005)
Making Visible the Behaviors that Influence Learning Environment (2004) local web  (erschienen in Computer Science Education 2/2004)
Defensive climate in the computer science classroom (2006) local web  (erschienen in Koli Calling 2006)
Defensive climate in the computer science classroom (2002) local web  (erschienen in SIGCSE 2002)
Kevin A. Gary The Software Factory (2002) local web  (erschienen in Computer Science Education 1-2/2002)
A project spine framework for software engineering education (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
Richard Gary Epstein Latest developments in the «killer robot» computer ethics scenario (1995) local web  (erschienen in SIGCSE 1995)
Badie Garzaldeen Online-Feedback und Auswertung für E-Learning (2003) local web  (erschienen in DeLFI 2003)
Manuel Garzi inform@21Wahr (2017)  
inform@21 - Kommentar für LehrpersonenWahr (2017)  local