/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Effectiveness and impact of technology-enabled project-based learning with the use of process prompts in teacher education

Ching-Huei Chen, Lim-Ha Chan
Erstpublikation in: Jl. of Technology and Teacher Education (2011) 19(2), 141-167
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This study investigated the effectiveness and impacts of process prompts on students’ learning and computer self-efficacy within the technology-enabled project-based learning (PBL) context in an undergraduate educational technology course. If the aim is to prepare prospective teachers to effectively, efficiently, and engagingly use technologies in changing professional circumstances, it is important to provide learning tasks that are not only authentic and meaningful, but also strengthen computer self-efficacy. Technology-enabled PBL with the assistance of process prompts was used to elicit prospective teachers’ perceptions of their learning experiences in past courses in the program to help them integrate knowledge acquired prior to solving instructional problems and to assist them in self-assessing their own knowledge. Thirty-five prospective teachers enrolled in a Web-Based Instruction for English Language Teaching (ELT) course worked collaboratively for a duration of four months in groups of five to complete a project. Collected data included surveys, interviews, final projects, and reflections. Students’ interviews and reflections revealed that process prompts were important in facilitating problem-solving efforts; they support metacognitive thinking, and facilitate the construction of knowledge in technology-enabled PBL. The surveys showed significant gains on students’ computer self-efficacy after the completion of technology-enabled PBL. The findings contribute to the field of technology education through PBL and provide a point of reference for other teachers who want to implement PBL in their curricula. The implications of the approach for the use of technology-enabled PBL for teacher education are discussed.
Von Ching-Huei Chen, Lim-Ha Chan im Text Effectiveness and impact of technology-enabled project-based learning with the use of process prompts in teacher education

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura , Thomas M. Duffy , David H. Jonassen , Jean Lave , Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
E-LearningE-Learning , LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , problem-based learningproblem-based learning , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , WebQuest
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 8, 1, 2, 5, 6, 1, 7, 7, 19, 4, 1, 3 178231558
1992   Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 1, 4, 1, 5, 5, 3, 5, 7, 17, 5, 1, 3 853332728
1998 Self-efficacy (Albert Bandura) 63000
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992 Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 15300

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.