/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Stories from History

More Authentic Ways of Thinking Through Acting and Talking About Science
Debra McGregor
Zu finden in: Science and Drama (Seite 227 bis 241), 2021 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Science and DramaThis chapter will discuss and demonstrate how it is possible to introduce young people to scientists’ life stories and draw on particular events or incidents that can inspire them to think more deeply about science. Noteworthy moments from historical scientific stories are dramatised in various ways to engage learners to consider these scientific happenings from different perspectives. The learning activities, adopted and adapted from established theatrical strategies, purposely oriented learners to think about the lives and work of scientists from varied viewpoints. Immersed and positioned differently in a range of historical contexts to work in-role enabled learners to consider science from alternate perspectives. This provided not only an historical dimension to learning about science, but many of the narratives the learners were introduced to offered insights about socio-cultural influences determining what and how scientists investigated in the past. Learners working in-role, in participatory ways, considering issues that faced scientists in the past, can inform and shape age-appropriate inquiry tasks. Drawn from a series of action research projects carried out in schools across the UK, ways that different theatrical strategies have been developed and trialled in classrooms to engage young people with stories form history are carefully described so that others might apply these approaches.
Von Debra McGregor im Buch Science and Drama (2021) im Text Stories from History

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
action researchaction research, Lernenlearning, Schuleschool, Wissenschaftscience

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.